E-aineistojen koekäytön palautelomake / Feedback on e-resources trials
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

torstai 11. lokakuuta 2012

Koekäyttö / Free trial: Passport GMID

Koekäytössä:

15-30.10.2012 Euromonitorin tietokanta Passport GMID (Global Market Information Database)

Tietokantaa pääsee käyttämään yliopiston verkon alueelta osoitteesta

http://www.portal.euromonitor.com

Passport GMID sisältää maailmanmarkkinoita koskevia tietoja ja tilastoja (8 miljoonaa tilastoa), yritysprofiileja ja eri teollisuudenaloja käsittelevän laajan tietokannan. Tietoja on 208 maasta, päivänkohtaisesta taloustiedosta analyyseihin ja raportteihin ( 18 000 raporttia).

Tietokanta tarjoaa käyttöopastusta linkkien Help- ja Help Videos takaa.

************

Free trial:

British research company and publisher Euromonitor International will provide trial access to informational system Passport GMID (Global Market Information Database) for the University of Eastern Finland from the 15th till the 30 th of October.

The trial subscription will be opened in:

http://www.portal.euromonitor.com
according IP addresses of the university.

Passport GMID users can see a short film - How to use the information system: click the link above, then click “Help” and “Help Videos”.

Passport GMID includes:
• statistics, analysis and briefings of world market,
• rankings and company profiles of leading countries and industries,
• complete database of sources of industries and countries around the world, what is important for education, business and economic development.

Passport GMID offers access to:
■ 8 million statistics
■ 18,000 reports
■ Research on 208 countries
■ Daily commentary on emerging trends
■ Thousands of business information sources
■ Easy-to-use powerful data analysis functions

Supports a wide range of business functions:
■ Industry analysis
■ Export and market entry strategies
■ Trend monitoring
■ Company analysis
■ Country profiling
■ Consumer and household profiling
■ Lifestyle analysis
■ Modeling and forecasting
■ General business reference

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti